FANDOM

Ålgård er et tettpakka sted som ligger i Gjesdal kommune, like sør for Stavanger i Rogaland. Innbyggertallet er per dags dato ukjent da innbyggerne har en vane for å boikotte folketellinger. Dette som en følge av indre stridigheter.

RasehetsEdit

De indre stridighetene er et resultat i den mangeårige kampen mellom "byassane" og "bondeknødlane". "Bondeknødlane" er en etnisk gruppe som har holdt til på Ålgård siden den ble opprettet av nazistene i 1940 etter ønske fra Adolf Hitler. "Bondeknødlane" har levd fredelig på sine gårder i mange år helt til innvandrere fra urbane steder merkelig nok valgte å flytte inn til stedet rundt 1970. "Byassane" har senere blitt den dominerende rasen på Ålgård og som en følge av de etniske motsetningene, er det i dag flere "bondeknødl"-ghettoer på Ålgård. Rasismehat preger stedet og "bondeknødlane" må i dag sitte på egne plasser i den ene bussen som går ut fra stedet. Selv om "bondeknødlane" ikke har stemmerett i Ålgård (eller kommunevalg i Gjesdal kommune), er de likevel rangert foran kvinnene i stemmerett-køen.

UtviklingEdit

For å hindre borgerkrig i Ålgård, vurderes det i dag å sette opp en mur som skiller "byassane" fra "bondeknødlane". Den ene delen skal bli styrt av de liberale byene Stavanger, Sandnes og Sola, mens den andre delen skal bli styrt av den kommunistiske stormakten Sirdal. Dette vil forhåpentligvis dempe den spente situasjonen mellom "byassane" og "bondeknødlane". I den kommunistiske delen vil Sirdølene (eller "Støzi", de lokale agentene) passe på at ingen beveger seg over grensen. Man håper på en gjenforenelse om noen år, men framtiden ser mørk ut.

NæringEdit

Ålgård lever av sin grunnbedrift, nemlig Kongeparken. Kongeparken er en park som rekruterer "drag kings", en utbrytergruppe av "drag queens". Disse "drag kings"-rekruttene lever av den velkjente kommunisten Gulliver. Gulliver er kjent for sin massive kroppsbygning, samt sin hallikvirksomhet. Denne hallikvirksomheten er dog godkjent da arbeiderne er gamle kvinnfolk ("MILF-Oldies" som er det lokale kallenavnet) og ikke unge jenter.

Also on FANDOM

Random Wiki