FANDOM

Bergen - Verdens vakreste land! Edit

Det finnes mange pene steder i verden, og et eksempel på dette, er Bergen! Det gamle hansiatiske landet er akkurat hva Norge skryter av!

Gode grunner til å like Bergen:

- Det regner hele tiden, noe som gjør at byen slipper og ha mugne, bråkete kostebiler bemannet av eks-narkomaner på sosial slik som på østlandet. Hele byen kjører et selv-vask prinsipp og da sparer de både penger og arbeidskraft.

- Herman Friele er presidenten i Bergen, som er veldig glad i kaffe og har i det siste gått litt matcho ved og avbilde seg selv slik som han føler seg. "Alle har jo en liten ghetto i magen" skal han ha uttrykket seg for Bergensk presse.

- Bergen er også egen Nasjon, Så populær at Norge sier Bergen tilhører dem. "Udsikter fra Ulriken" er Bergens nasjonal sang. thumb|Ny-hiphop'eren Herman Friele kan beskues og betraktes under Smørsbroen: C-Walk anyone?

- De har Sports Klubben Brann, med Den 12 Mann! (Hey, det rimte!) som er verdens fremste og mest betalte fotball lag.

- Bergensere er direkte kjent for sin intellektualitet

- Bergenske jenter er de deiligste og vakreste på planeten

- Bergenske jenter er de dummeste på planeten

- De har et eget språk kalt Bergensk, som er en form for norsk, bare enda litt tøffere, og eksempler på dette språket kan være:

-Brann e bæst! (Brann er best)

-Isje faænn omm eg giddar! (Ikke faen om jeg gidder)

-Eg ve te Bergen! (Jeg vil til Bergen)

-Heia Rosønbårg! (please drep meg)

-Je helvette så det regnard då (I himmelen så det regner, da)

-Ke de går i me å loke så jævlig på den fjodden der då? (Hvorfor har du det så gøy med å leke i gresset?)

Bergen er også et samlingssted for black-metallere, eller satanister om du vil. Disse vesenene tilsynelatende tiltrukket av pigger og har en forkjærlighet for et grevlingaktig-look. De blir ofte iakttatt mens de øver på hvem som kan produsere og mest spytt og deretter gjøre alt de kan for og drukne den stakkers mikrofonen de "synger" i med spyttet. Dette er bedre kjent som growling, eller på godt bergensk - grimming. Disse oppholder seg som oftest ved det kjente monumentet "den blå sten", som ligger midt i sentrum. Trå forsiktig dersom du er i nærheten av denne, spesielt om natten (da er det verst). Dersom du besøker Bergen og vil unslippe disse menneskene, anbefales det at du tar Fløibanen til topps og slår telt der eller lignende, da dette er et av få kjente steder disse beveger seg.

Fløien og troll Edit

Fløien er et fjell lokalisert midt i Bergen Sentrum. På fløien går Fløibanen, en bane som er konstruert av kinesiske forskere hvor toppfart er ca. 230 km/t. Dette for å unslippe store skogstroll og elger som løper etter banen. Bergensere er for øvrig livredd troll, og vi bruker store deler av vår tid på å tilbe disse slik at de ikke skal bli sint og ta over verden. Dersom du besøker Bergen, så kan du få kjøpt helt ekte forsteinede troll som er forminsket med vår forminsk-o-mator(Bergen er verdens mest teknologifremmede land). Kinesiske gamle turistdamer, som generelt befinner seg ved Fisketorget hele året og kjøper laks og pelshatter, generelt elsker disse, så ikke bli forundret om du ser et bergensk troll en gang du besøker Kina. Det er kinesiske turistdamer som generelt sett anvender Fløibanen, så det er disse som er mest utsatt også. Det er ikke registrert et tilfelle hvor et troll har steget ned fra Fløien og vandret rundt i byen, så derfor er bergensere livredd for å besøke Fløien også. Ingen bergenser er modig nok til å finne ut hva som befinner seg på toppen.

Fisketorget Edit

Fisketorget er et dekknavn for et såkalt svart marked, hvor det selges ulovlig importert tigerkjøtt, elfenben og andre rariteter. (Det spekuleres på om det er spesielt dette som tiltrekker kinesiske turister). Det selges også levende dyr (noen har klør) i bur som bergensere elsker å spise.

Klima Edit

I Bergen regner det trehundredeogsekstifire dager i året, og på den trehundredeogsekstifemte kan du være så heldig og få se ca 2 minutter med sol.

Konklusjon; TA MED DEG DUSJHETTE OG BADEBUKSE MED GRØNNE STRIPER!

Also on FANDOM

Random Wiki