FANDOM

Brann er Bergens stolthet! Også kalt SK Brann (øl Klubben Brann), mest kjent for å ha tapt alt siden hjulet ble oppfunnet, som har med den runde ball å gjøre. Ihugga Brann-supportere kauker fremdeles på sangen "Bergen by, ska brennæ på ny!" fra de slo de andre lagene i Tippeligaen med hele 324 poeng.

Brann.gif

Alt i alt må det sies å være en imponerende prestasjon av et lag som faktisk tilhører en by med bare 4 innbyggere og en haug med Aper, men dette viser bare at Bergenspatriotismen er høy blandt de innfødte i byen. Laget bruker hauger av millioner med penger på å kjøpe inn spillere som er ekstremt gode, men de eneste spillerne som de finner er oftest aper. Dette er en av de mange grunner til at Brann er verdens mest berømte fotball lag som noensinne har eksistert i nyere moderne historie. Et Kjennt øyeblikk var da de slo Manchester United og Chelsea i Mesterligaen. Det var egentlig fordi begge lagene trakk seg. De nektet å spille mot en gjeng med aper. Brann har også prøvd seg i den Svenske ligaen (Allsvenskan) for at de kanskje skulle kunne få noe motstand i det hele tatt, men det var ingen i sverige som kjønnte dette bergensspråket. Det var egentlig ingen i Brann som skjønnte noe av det svensken sa heller. Så de er fortsatt på leting etter lag som vil spille mot dem. Lykke til! tror de vil trenge det.

Also on FANDOM

Random Wiki