FANDOM

Definisjonen på en DiktatorEdit

En diktator er en mann som regjerer over et land helt alene. top|thumb|300px|En vellykket diktator

Fordeler og ulemper med å være Diktator Edit

Det finnes mange ulemper bundet til det å være diktator. Blandt annet må du ta alle besluttningene selv. Gjør du ikke det, så er du nemlig ikke en diktator. En annen ulempe er at landet som dikteres som oftest suger. En tredje ulempe er at sjansen for at du ender i galgen er temmelig stor. Spørsmålet rundt den problemstillingen er hvilken ende av deg som vil henge ned... Det finnes naturligvis fordeler med en slik stilling også. Fordelen, er at du naturligvis også tar alle pengene selv.

Passer du som diktator? Edit

Jeg som er diktatur i Oslo by, vil jeg si at jeg passer som en dicktour. Det er ikke alle mennesker som vet hvordan den funker, og det er ikke alltid lett til å få den til bli en sterkt stående byggning, hvor alle type mennesker blir fornøyd med dens innførsel av godartet og smilende tilfredstillelse.

Hvordan bli Diktator Edit

For å oppnå status som diktator må du klare å ta over styringen av et land, eller et stort landområde. I dette avsnittet skal vi prøve å gi deg en rask og lettfattet guide, som leder deg på rett vei til toppen.

  • Det første du må anskaffe deg er generaltittelen og en passende uniform. Alle Diktatorer har en gang vært general før de ble diktator. Uniformen skaffer du enkelt ved å få morra di til å sy deg en. Desto mer glorete uniformen blir, jo bedre er det. Less på med masse gullstjerner og eikeløv. Deretter pynter du på med medaljene du har sanka i skolekorpset.

Det vanskeligste er å få tak i er høyhatten. Den eneste måten å anskaffe en slik lue på, er å vente til førstkommende 17-mai feiring. Gjem deg da langs ruten barnetoget kommer til å gå forbi, for å så styrte ut i veien og knabbe lua til lensmannen når han passerer som førstemann. Det er en kjent sak at lensmannen alltid går først i barnetoget.

  • Med uniformen i boks, er det på tide å gå til neste skritt. Nå gjelder det å finne et passende land til å være diktator over. Dessverre må vi nok skuffe deg. Alle de gode områdene er tatt. Dvs Nord-Amerika, Vest-Europa og Australia. Midt-Østen frarådes på det sterkeste pga indre uroligheter.

Asia er også for det meste opptatt, dvs enkelte områder kan være aktuelle, men disse frarådes også pga urolighetene. Da gjenstår Sør-Amerika og Afrika. Derfor er din neste oppgave å kjøpe et kart som viser både Afrika og Sør-Amerika. thumb|300px|Eksempel på passende kart

  • Fortsettelsen kommer... PLUTSELIG!

Also on FANDOM

Random Wiki