FANDOM

Fil:Elgskilt.jpg

Elgen er et pattedyr i likhet med hvalen, hunden og grisen. Selv om forskere ikke vet mye om dette mystiske dyret som i århundrer har vandret rundt i skog, myr og riksveier antas det at dyrets store størrelse kommer av et stort konsum av flaggstangfrø. den er god å ha i rumpa hvis det skulle trengs

Skogens Konge Edit

Elgen kalles på folkemunne for skogens konge etter i 1949 å ha nedkjempet Milorg i et massivt slag som visstnok skal ha vart i 10 dager og 10 netter. All informasjon om slaget er ubekreftede teorier, da ingen av soldatene overlevde kampen, og kun biter av det som antas å ha vært soldatenes dagbøker ble funnet da støvet la seg.

Elg i moderne tid Edit

Fil:Paakjoert.jpg

Elgen har i alle år vært et fryktet dyr, kjent for sin respektløse framferd rundt mennesker og andre dyr. I de senere år har derimot forholdet mellom mennesket og elg blitt mer anspent etter at unge elgkalver, ofte i brunst, nekter å innfinne seg i etablerte normer i samfunnet menneskene har bygget opp ved å la være å se seg til hver side før man krysser veien og bruke refleks på kveldstid og på dårlige opplyste veistrekninger.

Elger i alle aldersgrupper har etter flere påkjørsler med tragiske utfall lagt skylden på menneskene, og kjøretøyene deres, og tilfeller av kjøttetende elg som angriper bosetninger forekommer med jevne mellomrom i Midt-Norge og i området rundt Oslo Sentralstasjon.

Grunnet manglende kunnskaper om måter å kommunisere med elgen har verken NAF eller Trygg Trafikk klart å møte elgene til dialog. Elgen har stor tisselur.

Fil:Elg.jpg

Elgjakt Edit

En annen grunn til elgens hat mot mennesket og dets teknologi antas å være ritualet som forekommer hver høst, kjent som elgjakten. Denne geriljakrigen sees av mange mennesker, hovedsakelig bønder, som den ultimate måten å skape bånd mellom far og sønn. Geriljasoldatene bruker list for å lokke frem elg, ved å utbasunere parringsrop som lokker til seg lettlurte individer av elgen. Når elgen er innen rekkevidde benyttes et våpen, hovedsakelig en rifle eller hagle til å skyte elgen, slik at den faller død om, og jegerne kan dra liket triumferende gjennom skogen, før man som en siste triumfmarkering flår, kutter opp og spiser elgen.

Rope på elg Edit

Man kan også rope på elgen, og da gjerne i den store hvite telefonen. Om det noen gang har hjulpet vites ikke, men det demper ikke folks umettelige lyst til å gjøre et forsøk, og da gjerne i forbindelse med julebord.

Egen nettside Edit

Elgen er et heldig dyr, den har fått en egen internettside for spesielle fans. Denne siden er: www.elg.no

From Ikkjepedia , a Wikia wiki.

Also on FANDOM

Random Wiki