FANDOM

Uttales{"filtvædt"} Filtvet er et idyllisk lite sted i forhold til Tofte som ligger 4 km vest på den legendariske Hurumhalvøy. I Filtvet har vi mange serverdigheter som ingen går lei av; Den ødelagte lekeplassen med de farlige huskene(som nå er demontert)var av stor interesse blant lokalbefolkningen. Nå står det kun noen hvite benker der. Filtvet har også en feriekoloni der småbarn fra Oslo og omegn kommer for å feriere da deres foreldre jobber. Til slutt må selveste sentrum i Filtvet nevnes: Daglivare-kjeden Joker som Filtvets ungdommer bruker som møteplass.

Filtvet lider av store økonomiske problemer for tiden, og det ser ikke ut som om det skal forbedre seg i den nærmeste fremtid. På grunn av dette fatale faktumet er det skjedd store forandringer i Filtvet; Det har blitt hengt opp blomster langs gatelyktene for å lokke til seg flere turister. Buss-benkene har blitt malt hvite, samt buss-skurene, slik at det skal bli mer fortreffelig å sette seg ned. Samtidig også en mer behagelig omverden å sitte i. Det skal ikke mange flere spørsmål til før Filtvet må ty til Staten om penger. Dette fungerer på samme måte som en som er arbeidsledig.

Tofte har derimot beordret Filtvet om å gå inn i komunistisk styre sammen med dem, men Filtvet kapitulerer ut fra forespørselen. Det skal mye til før Filtvet setter seg sammen med det møkkete, fæle, illeluktende stedet Tofte.

Filtvet har derimot spurt Sætre om de kan flytte eller kopiere Sætre Boulvard (kjent som Storkiosken) til Filtvet sentrum. Dette vil lokke turister inn til stedet og Filtvet kan tjene seg opp på fote igjen.

Nærmere oppdateringer vedrørende denne saken vil bli publisert...

Sætres innbyggere har nå avholdt en avstemming om saken, og kommet til det resultatet at Filtvedt kan komme og hente hele skiten mot et lite vederlag på kr 1,-

Also on FANDOM

Random Wiki