FANDOM

Glupedusker er en sjelden rase å finne i de norske skoger. På latinsk heter rasen Dumicus Lupicus som står for: "Det dumme rovdyr".

Habitat Edit

Den tetteste bestanden av glupedusker finnes i nærheten av lysløpa på lillehamer, og ved "sølepytten" Glomma.

Diett Edit

På menyen foretrekker den selvdøde skiløpere og flate rester av sykkelkjørere. Glupeduskene er veldig feige fordi de lar andre rovdyr drepe byttet, og nøyer seg med å spise restene. De er som hyener. Som sagt er develdig glad i skiløpere, og de spiser alle restene av skiløperen samt dens utstyr. Det eneste kjente den ikke spiser er Blå Swix. Skiløpere i Lillehammertraktene oppfordres derfor til å smøre med blå swix, slik at det da er mulig å identifisere skiene hvis man er så uheldig å forulykke. På den måten kan ettersøket avblåses på et tideligere tidspunkt, og staten sparer penger.

Beskrivelse Edit

Hvordan de ser ut er ikke vanskelig og si: De ser ut som noen forderva apekatter som har en fugl i magen til en slange. Den høyeste glupedusken som er sett målte 101,4026638 cm (fra bakken til enden på det høyeste håret på venstre øre), og den letteste som er skutt, veide 160 kg. Konklusjon på høyde og vekt: feite og korte jævler. de er gusje grønne i huden og derfor er de ofte i skogen og gjemmer seg. Glupedusker har en toppfart på 69 km/t.

Also on FANDOM

Random Wiki