FANDOM

Helloween er en tysk gruppe som spiller klassisk felemusikk basert på Johan Sebastian Bach. De ble startet i 1915, som en reaksjon mot punkbandet "Bolsjevikene".

Bandet består av: Andi "Panda" Deris på vokal, Sasja "emo" Gerstner på første fele, Michael "highhair" Weikath på andre fele, Markus "flowerboy" Grosskopf på cello og Dani "happyface" Løble på piano. Navnet kommer fra georgisk, og betyr: Nintendo er gøy.

Alle bandmedlemmene vokste opp i Georgia. De hadde alle steinrike foreldre, men alle i bandet mener likevel at de hadde en tragisk oppvekst. "Happyface" Løble mente fks at den verste dagen i hans liv var da han ikke fikk hverken rambokniv eller nintendo. Denne grusomme hendelsen satte varige spor i den unge mannen.

I 1915 bestemte vennene seg for å starte bandet. De øvde i kjelleren Den røde moske i Pakistan, ettersom det var svært god akkustikk i moskeen. I 1917, etter at tsarfamilien hadde blitt kidnappet av "Partyman" Lenin og "yodiddy" Trotskij, bestemte de seg for å dra til Russland. Der fikk de mange gode venner, som fks Ole brumm, Nemi og Karl "Dirtyface" Radek.

Etter at bandet hadde blitt berømt med platen "Dialektikkens plass", turnerte de verden rundt. De ble sist sett på Honolulu i 2007.

Helloween 65.jpg

Andi "Panda"; Rub your head like a monkey!!

Photo lg georgia cntry.jpg

Klassisk landskap i Georgia. Her lekte Helloween i barndommen.

35075 babd3.jpg

Ole Brumm, god venn av bandet

Frå Ikkjepedia , eit Ikkjemedia prosjekt.

Also on FANDOM

Random Wiki