Fandom

Ikkjepedia

Kaptein Opplagt

1 158pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"There is no Kaptein Opplagt, only Captain Obvious"

~ Captain America om Kaptein Opplagt

"Hvorfor vil du ikke annerkjenne meg far?"

~ Kaptein Opplagt til Captain America

"..."

~ Captain America om Captein opplagt

historie Edit

Kaptein Opplagt er den norske broren til Captain Obvious og er i besittelse av nøyaktig de samme kreftene som sin engelske bror, nemlig at han alltid sier helt opplagte ting. Han er sønn av Captain America og er resultatet av en affære Captain America hadde med Eli Hagen. Captain America var veldig full på det tidspunktet og vill ikke annerkjenne sin sønn (hvem andre enn Carl I. Hagen vil annerkjenne å ha noe med Eli Hagen å gjøre?). Siden Eli Hagen allerede var i ett forhold med Carl I. Hagen så bestemte hun seg for å adoptere vekk barnet og vesle Kaptein Opplagt vokste opp alene i en liten hule på Steinkjer. grunnen til at han har fått samme navn som sin engelske bror (bare på Norsk) er fordi de har samme superkraft. Mens Captain Obvious hadde en luksuriøs oppvekst hvor han bodde hos sin far og fikk alt han pekte på slet Kaptein opplagt med tilværelsen og hver dag var en kamp for å få nok mat.

i dag Edit

Så hvor er Kaptein opplagt i dag? I dag har han bygget seg opp til å bli en meget annerkjent superhelt innenfor de rette sossiale gruppene og motar statens superheltlønn den bruker den på å reise rundt i verden hvor han holder konferanser om barndommen sin og hvordan det var å være eneste personen i bygda med superkrefter.

Ukjente fakta om Kaptein Opplagt Edit

- Han er en god venn av ingen på samme måte som Captain Obvious er en god venn av nobody.

- Han liker pai.

- Han har faktisk en ganske bra sangstemme, men han bruker den sjeldent siden han selv er flau over den.

- Han er i fjern slekt med kongen.

- Oscar Wilde voldtok ham som barn.

"No I didn't!"

~ Oscar Wilde om kommentaren ovenfor

Also on Fandom

Random Wiki