Fandom

Ikkjepedia

Kirkevelting

1 158pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

thumb|150px|right|Nidarosdomen - før velting. Kirkevelting er en sosial bølge som er en etterfølge av kirkebrannene tidlig på 90-tallet. Dette er enda ikke et så veldig kjent fenomen, med tanke på at å velte en kirke er veldig tungt, nå som de lages av stein og lengre ikke kan brennes. Kirkeveltere omgås i veldig små og anonyme samfunn, som kun utvikles i småsteder som gjerne er styrt av Kristelig Folkeparti.

Dagens kirkeveltere har ingen sammenheng med kirkebrannene på 90-tallet, da kirkebrennere omtaler dette rett og slett som gammeldags.

Opphavet til kirkevelting startet med hendelser ved at gravskjendere har følt at å dytte graver rett og slett er for lett og at de trenger større utfordringer. Som et resultat av dette oppsto verdens første kirkevelte-stevne i 1998. Dette endte beklagelig nok med at flere ungdommer brakk flere bein i kroppen da de i ekstase hadde for masse fart i sammenstøtet. Derimot er ikke dette noe de angret seg på, men lærte av og skjønte det trengtes høyere makter til å velte en kirke. Kirkevelting regnes dermed i dag som svart magi og et følge av satanistiske ritualer, noe som dessverre er helt feil. Dog er kirkevelting basert på arkitektur og matematiske utregninger om kirkens fallvinkel.

Kritikk av livsstilen Edit

Kirkevelterne har møtt noe motstand fra organisasjoner som mener at aktiviteten er bortkastet energi, og som hevder at energien heller burde brukes mere fornuftig; for eksempel til å sage ned fotobokser med vinkelsliper.

Mer vil komme avhenging av hvordan miljøet videre utvikler seg.

Also on Fandom

Random Wiki