FANDOM

KoRn er et band som spiller fele-westlife-folke-rap-ACDC-helloween-tamburin-genereltsaiko-musikk. Bandet består av Jonathan Davis (sekkepipespillende bygdeskrulling), Munky (suspekt georgisk torpedo) og Fieldy (lite tillitvekkende armensk mafia-capo) og Head (gal russisk kjernefysiker). De ble startet i 1893 etter et sammenstøt på en pub i Baku.

En kveld i 1892 var Head og Munky på strippeklubb i Baku. De gikk fort lei av de kjedelige aserbajdsjanske damene, og ønsket noe mer humoristisk. Lokalbefolkningen hanket da inn en bygdeskrulling ved navn Jonathan Davis, som holdt en imponerende oppvisning med sekkepipe, keybardsynth og høylytt syting. Lyricsene dreiet seg for det meste om hvordan det var å gå rundt med kilt i storbyen, koreansk matlagning, nintendo og det problematiske forholdet han hadde til sin far som døde ti¨år før han ble født. Torpedoen og kjernefysikeren syntes faktisk ikke dette var morsomt. De ble faktisk svært grepet av musikken, og etter å ha slaktet ned den lattermilde befolkningen, dro de med seg Davis ut i en kornåker. Der foreslo de at de kunne danne et band. Jonathan ble fort overtalt av de vinnende smilene og de ladde automatgeværene, og de døpte bandet KoRn etter stedet de befant seg.

I 1894 kom deres første plate, "KoRn" ("HavRe"), og den ble fort en kassasuksess i Baghdati og Kharagauli, og dermed var karrieren sikret. Da hiten "Blind" ("Kan ikkje sjå") havnet på "Ti i skuddet" lista i Chiatura,tok karrieren helt av. I Chiatura traff de også den trygdete og førtidspensjonerte vokalisten i Helloween, Andipandi Deris. Han led av alvorlige mageproblemer, og kollapset under en KoRn-konsert. Det viste seg at Head i tillegg til å være russisk og kjernefysiker hadde medisinsk bakgrunn, og slik ble de kjent. Ryktene verserte i det aserbajdsjanske sladrebladet "Lukt og gnål" om heftige kjærlighetsforhold mellom Deris og Davis (bare kalt D&D), men dette har aldri blitt bekreftet til tross for avslørende bilder og et dokumentert brullyp.

KoRn er nå bosatt på Honolulu. Dette gjorde de etter et inspirerende besøk i Suez som resulterte i plata "Issues".

Diskografi: -1894: "KoRn" ("HavRe") -1896: "Life is peachy" ("Livet er ferskenig") -1898: "Follow the leader" ("Høyr på han far") -1899: "Issues" ("I Suez") -1902: "Untouchables" ("Ikkje røyr meg") -1903: "Take a look in the mirror" (Sjå deg i spegelglaset") -1904: "Greatest hits" ("Dei største slaga") -1905: "See you on the other side" ("Me pratast i morgon") -1906: "Live and rare" ("Levande og rar") -1906: "Chopped, screwed, live and unglued" ("Opphøgd, forpult, levande og ikkjelimt") -1907: "MTV Unplugged: KoRn" ("Musikktelevisjon uplugga: HavRe") -1907: "Untitled" ("Namnlaus")

Sasja 4. jan 2008 kl. 15:48 (UTC)

Also on FANDOM

Random Wiki