Fandom

Ikkjepedia

Lutefisk

1 158pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"By all means! Stay away from these wretched creatures! They hurt my finger, badly." - Oscar Wilde on Lutefisk

"Well, I know the human being and fish can coexist peacefully!" - George W. Bush on Lutefisk

"Oh my god, this is my turf!" - Random whore on this article.

Lutefisk Edit

Lutefisk er en eldgammel menneskerase som opprinnelig stammer fra naustene i Nordland. Utseendemessig kan lutefisk ligne en blanding mellom Chewbacca, Britney Spears, Chuck Norris og Cairne Bloodhoof fra spillserien Warcraft III. Det finnes ca. 11 levende lutefisk i Norge i dag, hvorav 12 av dem er mannelige individer. De formerer seg sakte, men er på vei opp igjen etter den forferdelige lutefisk-pesten som smittet fra svenskene i år 1337.

Leveområder Edit

De lever nesten helt atskilt fra det norske samfunn, men har noen kontakter med B-gjengen i Oslo og Kjell Magne Bondevik som tidligere hadde maktmisbruk over Norge. Nå til dags lever de i høyteknologisk ferienaust i det utstrakte Nordland. Naustene er utstyrt med en avansert "stealth" funksjon som gjør at sultne Nordlendinger ikke kan kjenne lukten av dem på flere lysår unna.

Erkefiender Edit

Lutefisk har en erkefiende, nemlig Klippfisk. Klippfisken var et resultat av en forferdelig mutasjon som skjedde når Kåre Willoch, tidligere statsminister i Norge skulle lage seg frokost. Han brukte nemlig lapskaus til å tynne ut konsistensen på lutefisken når han skulle tilberede retten. Resultatet var klippfisk.

Klippfisk versus Lutefisk Edit

Klippfisk har imidlertidig et overtak over lutefisken, fordi alle klippfisk blir automatisk utstyrt med en rustning laget av elgemøkk (noe som tilsvarer Tier 17 i World of Warcraft).

Men de er svak overfor store mengder akkevitt, så det er ikke vanskelig å drepe dem hvis man er en Norsk politiker eller en golfspiller, med mye akkevitt i nærheten.

Lutefisk har imidlertidig magiske krefter, noe som de fikk når de formerte seg med den tidligere paven Johannes Paul II.

De har konstruert et flyvende høyteknologisk naust som skal frakte hele lutefiskrasen til hjem-planeten deres i Z'xjr solsystemet (kan ikke uttales av unormale personer, men ligner litt på ordet 'kvinnfolk' som er en annen viktig rase for norske menn).

Tilføyelse: (av Kiddo) Edit

Lutefisk ser ut som råtten glassmanet, smaker som råtten glassmanet, disser som råtten glassmanet og har samme konsistensen.

Konklusjon:

Lutefisk = raatten glassmanet

Grunnen til at mange spiser lutefisk, er pga. et dårlig påfunn fra politikene om å få ned bestanden av råtten lutefisk som ligger og ødelegger norges fine badestrender. Dette var den eneste løsningen de hadde for å kvitte seg med dem!

Lutefisk er også en måte å ødelegge juleaften på. En måte å prøve å lide seg gjennom det på, er å se på det som en straff som skal veie opp for alle de fine gavene man skal få etterpå. Men da må man jaggu få fryktelig mange dyre fine gaver for å veie opp for lidelsen!!

--Kiddo 11. feb 2007 kl.21:50 (UTC) (tilføyelsen - den beste delen;P)

Also on Fandom

Random Wiki