FANDOM

Moses var en jedi som kunne bruke Kraften. i hans første oppdrag fra Gud reddet han alle jødene vekk fra Egypt.

Historien om MosesEdit

Moses ble født i en liten pappeske utenfor nilen. her hadde han blitt plassert fordi foreldrene ikke turte ha ham. han ble funnet av en 170 kilos prinsesse kalt Sparkh Me Ih Ree-Vha. Han ble opplert i kampsport av hovmesteren på slottet. De fant tidlig ut at han hadde jedi krefter og trodde de kunne få ham til å bruke det til onde ting. Men en dag snakket Gud til ham gjennom den brennende dorull:
- psst, moses!
- Hæ???
- Jeg har ett oppdrag til deg!
- hvem er du?
- eh... jeg er gud. Ja! jeg er gud.
- ok, herre. Hva vil du.
- Du skal føre jødene over rødehavet.
- Hvorfor det?
- Hvordan våger du stille herren din Gud spørsmål? avsted med deg nå ellers forvandler jeg deg til en pepperbøsse!
- javel, herre!
Slik begynte eventyrene for Moses. det var noe han ikke visste, at han hadde en bror som het åsmund som var tjukk og rund og ligger i havetsbund i Kristiansund

Da Moses kom til rødehavet med alle jødene brukte han Kraften til å splitte havet i to biter for så å spasere tørrskodd over. Men da han var halveis kom faraoen av egypt. Det utvikle seg til en stor slosskamp mellom Adoptivfar og sønn. Begge hadde jedi krefter, begge hadde Kraften og begge hadde lasersverd. Kampen varte i en halv dag før moses tok bena på nakken og løp til land før han smalt havene sammen igjen og faraoen døde.

Så gikk han videre med det som var igjen av jødene til det fogjettede sted hvor Moses trodde han skulle møte gud igjen.... Han kom tilbake to år etter for å ta Sparkh Me Ih Ree-Vha

Also on FANDOM

Random Wiki