Wikia

Ikkjepedia

Ordspråk og sitater

Talk0
1 155pages on
this wiki

Det finnes ordspråk for alt mulig rart her i verden. I følge KRL-læreren vår og bibelen er det meningen at de skal lære oss noe og er gammel visdom osv. osv. Jeg er derimot litt tvilsom til dette... Jeg mener, skal man virkelig gjøre som en BOK som er OVER 2000 år gammel sier?? HALLO, hvor er logikken i det lixm?! Såå.. la meg hvertfall begynne med de bibelske, for å gi dere LITT peiling og system i sakene..

Bibelske Edit

"Som en gullring i et grisetryne er en vakker kvinne uten vett" (Ordsp.11,22)

Jeg er personlig meget tvilsom til denne oppfatningen. Bare se på meg, jeg er så perfekt som det bare går ann å bli, og i tillegg har jeg en hjerne som selveste Einstein ville drept for. Jeg har hår som gylne bekker av gull som flyter over skuldrene mine, øyne som skinner som de vakreste stjerner, hud som perlemor og tenner som er som nyklipte sauer. NEI, stopp der litt! Hva ER det jeg sier?! Nå har jeg blitt litt for opphengt i de bibelsitatene igjen. Bare se her: ""Dine tenner er som nyklipte sauer" Ille, ille, ille! Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke levde på den tiden da bibelen ble skrevet. Bare tenk deg å få slengt til seg slike bemerkninger som FLØRTING da?? "Å Maria, dine tenner er virkelig vakre i dag. De er akkurat som nyklipte sauer!" Underforstått:(Det er så deilig når de er nyklipte, for da slipper jeg å få alt det håret i munnen hele tiden.")Jeg ville i hvert fall blitt dypt fornærmet. Jeg mener, at tennene dine blir sammenliknet med et skjelvende, lyserosa dyr som breker er vel ikke direkte koselig... Og som om ikke dette er ille, så følger denne linjen litt lenger ned i verset:

"Ditt hår er som en flokk av gjeiter"

Er ikke det en fornærmelse, så har det virkelig skjedd noe rart med verden... For hvem vil vel ha hår som en flokk av GJEITER? Hvitt, smått skittent og skikkelig rufsete. Jeg tror jeg ville shavet meg etter en slik bemerkning ihvertfall.

Sitater Edit

Det finnes et utall sider på nettet som inneholder såkalte "Quotes", sitater fra kjente, ikke fullt så kjente, og ukjente folk. Eller "gullkorn fra egen tunge", som jeg liker å kalle det... Gibberish er vel den korrekte termen. Et utall kjendiser har lirt av seg det ene gullkornet etter det andre, når det de egentlig burde ha gjort, var å aldri åpne munnen i det heletatt. Andre har faktisk sagt noe fornuftig.. Det er en grunn til at de fleste kjendisene er berømte for utseendet sitt og ikke intelektet. (som er ikke-eksisterende)

"He that falls in love with himself will have no rivals." (Benjamin Franklin)

Ja... Dette er vel på en måte sant... Han kan uanett ikke ha vært særlig populær på det området da, for å komme med et slikt sitat...

"Be wary of strong drink. It can make you shoot at tax collectors... and miss." 

--Robert A. Heinlein

Ja, da er dere alle advart. Her ser vi en mann som snakker av erfaring. Drikking lønner seg ikke. Hvertfall ikke hvis du er dårlig til å sikte fra før av... så betal skatten din og drikk opp resten av pengene. Da slipper du å bekymre deg for å måtte treffe noe...

"Every child is an artist, the problem is how to remain an artist once he grows up." 

- Pablo Picasso

Vel... Jeg vet ikke om jeg ville kalt det fargerike rotet unger lager for kunst... Men når man tenker på det, så ligner det foruroligende mye på Picassos arbeider.

“I love being a superstar because you get to go across seas to places like Canada.” 

- Britney Spears

Her har vi selveste erkeeksempelet på kjendiser som aldri, ALDRI, ALDRI(!!) burde ha åpnet munnen. De ta en plastisk operasjon for å FJERNE MUNNEN (ev. sy den igjen eller få satt in glidelås)! La oss håpe at menneskeheten blir spart for slike kommentarer som førere til hjernesvinni fremtiden...

--Kiddo 11. apr 2007 kl. 11:33 (UTC)

Around Wikia's network

Random Wiki