Fandom

Ikkjepedia

Paven

1 158pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Satan Diggar Denne Artikkelen

115px-Happysatan.jpg
Satan har lest denne artikkelen og funne ut at han likar han.
Det tydar at alle som les denne artikkelen vert dømt til evig
tid i helvete! Den einaste moglegheiten for å unngå dette er å hjelpe
til med å lage artiklar for Ikkjepedia.

Paven bor i Roma. Nærmere bestemt i det største landet i verden, Vatikan-staten, som ligger midt inni Roma. Roma ligger forøvrig i Italia, det støvlelignende landet sør i Europa. Hvordan Vatikanstaten, som er verdens største land, får plass her er et av verdens mysterier. Paven heter for tiden Benedict. Han er ganske ny. Den forrige het Paul Johannes. Han er død. Pavens jobb går ut på å snakke. Med Gud og med alle de andre. Han holder alltid usannsynlig lange og kjedelige taler. Og hvis han har fått alt det uinteressante snakket der fra Gud, er jammen ikke Gud mye å se opp til. men ihvertfall, Paven tror han er veldig smart. Ja, og det er faktisk så populært å være pave at de som vil bli det (vel å merke blir det ikke ny pave før den gamle er død, noe som skjer veldig sjelden ettersom alle de hjernevaskede katolikkene gjør hva som helst for å holde ham i live) stenger seg inne sammen og slåss helt til en av dem vinner, og får lov til å bli pave. Om en av dem som sloss om å bli pave dør i kampens hete, blir personen lagt i peisen, og det kommer svart røyk ut. Til slutt er det bare en person igjen og den siste personen som dør kastes i peisen sammen med en jomfru med ren sjel. Dette sørger for at det kommer hvit røyk ut og katolikkene på Petersplassen vet at den siste kandidaten står igjen som pave.

Also on Fandom

Random Wiki