FANDOM

Rena dagene er noen dager i året hvor lokalbefolkningen viser fram bygda fra sin beste side. Rena dagene er alltid i den siste uka i Juli. Alle lokale næringsdrivene selger all dritten de ikke fikk solgt ved forrige jul til en billig slant. Det kommer også selger fra fjern og nær, hvor du på en god dag kan kjøpe alt fra jakkemerker med the Bros, spekepølser og rengjøringsprodukter som du kun har sett på tvshop. Med andre ord det skulle være noe for en hver smak.

BrosteinsballetEdit

Dette er selve høydepunktet for mange under Rena dagene, her spilles det opp til dans i parken eller på torget. Selve navnet Brosteinsballet kan være litt villedende siden det ikke er så veldig mye brostein i selve Rena sentrum. Ball er også en maget misvisende betegnelse siden det ikke er noen som har på seg ballantrekk eller noe som lignende.

Sannheten er at det er en god gammeldags bygdefest, hvor folk i alle aldersgrupper drikker seg sanseløs og skryter litt. Brosteinballet er også en yppelig anledning for å teste bokse kunnskapene har kan man bryne alt fra unge snørrunger som har tatt sin første dram, sjalue kjærester. Men føler du at de ikke vil gi deg mye til kamp er det alltid mulig å drive opp en gammel tømmerhøgger eller to som garantert vil gi deg god valuta for pengene.

Renadagene 2007Edit

Renadagene 2007 ble åpnet med stor konsert hvor Åge Aleksandersen var trekkplasteret dette var en glimrende ide på papiret og en god ide generelt. Men på en uforklarlig måte klarte ikke Åge trekke mer enn 500 personer. (noe av grunnen kan være at han spilte på en onsdag og folk måtte jobb på torsdag), men det er noe vi aldri vil få svar på. På torsdag kom det fram at Turist kontoret som hadde booket Åge kom til å tape ca 100000.- på konserten. På fredag hadde summen kommet opp i 150000.- men på lørdag kunne Gull Helge melde om at summen hadde kommet opp i 200000.- Hvis underskuddet forsetter å vokse slik for hver dag kommer Åge til å ha slått Rena konkurs innen August.

Also on FANDOM

Random Wiki