FANDOM

Norsk slengord på personer som "henger" på steder. Gjerne kjøpesentre eller egne butikker. En rotte tilbringer såpass mye tid på det aktuelle sted at han får et kallenavn og folk kjenner han/henne igjen. Rotter er ofte uglesette. Det finnes mange typer rotter, men de mest synlige er nok:

Senterrotte Edit

De mest sette rottene. Alle kjøpesentre har en eller fler senterrotter. Bruker mesteparten av tiden på å se på andre spille på spilleautomatene, men de har også blitt observert gående rundt å se i butikker. En senterrotte har også blitt sett på parkeringsplassen/parkeringshus utenfor kjøpesenteret. Her foregår det leting etter tikroner i vogner. Man kan kjenne igjen en rotte på de slitte joggebuksene, det ustelte/udusjet håret og det tomme blikket.

Butikkrotte Edit

En butikkrotte er en rotte som holder seg til en butikk. Rotta blir da oppkalt butikkens navn. Eksempler er Remarotte, Rimirotte eller telekioskenrotta.

Stedsrotta Edit

En litt mindre vanlig rotte. Denne rotta finner man steder utenfor butikker eller kjøpesentre. Rotta blir da oppkalt etter stedet den tilbringer tiden sin. Eksempler kan være musèer, tippebuler eller McDonalds.

Also on FANDOM

Random Wiki