FANDOM

thumb|right|120px|Et stygt tilfelle av sofagris.

Folk er ofte ikke klar over farene ved å eie en sofa, og tenker seg som regel ikke om to ganger før de går til innkjøp av en 7-seters hjørnesofa fra IKEA, der far skal ligge langflat og se på TV og drikke øl mens mor lager mat og vasker huset.

Sofagrisen elsker slike myke og varme sofaer, og ofte oppdages det ikke at det har gått gris i sofaen før det er for seint.

Årsaker Edit

Den vanligste årsaken til at det går gris i sofaen, er manglende renhold. Sofagrisen livnærer seg på ting som folk mister i sofaen(Nøkler, penger, jomfrudommen, kålrabi, spedbarn, osv), og blir ikke sofaen rengjort og støvsugd minst èn gang i måneden, kan det få fatale utfall.

En annen, men mindre vanlig årsak er vill festing. Ved høy promille og tett befolkning i huset, kan sofagrisen blande seg inn blandt resten av festdeltakerene helt uten at noen merker den. Den spør som regel om å få overnatte på sofaen, og der blir den boende mens den spiser seg stor og sterk. Helt uten at eieren av sofaen husker å ha hatt en gris på besøk.

Farer Edit

Sofagriser er vanligvis rolige, der de ligger under sofaputene og observerer hva som skjer rundt seg, og spiser alt som faller ned mellom sofaputene. Dessverre skjer det alt for ofte at det tipper fullstendeig over for denne ellers fredelige skapningen.

Det første faresignalet er at fjernkontrollen er sporløst forsvunnet. Dette skjer som regel når Hotell Cæsar er på TV, og det naturlig nok blir veldig aktuelt å skifte kanal fort som faen.

Sofagrisen må av og til opp til overflaten for å puste, som på bildet over. Veldig få har overlevd for å fortelle om dette, fordi sofagrisen blir veldig aggressiv når den vet den har blitt oppdaget. Dette er det sikreste tegnet på gris i sofaen.

Fjerning Edit

Sofagrisfjerning er meget farlig, og bør overlates til profesjonelle. Hvis du på død og liv skal gjøre det selv, trenger du disse tingene:

  • 1 hammer og meisel
  • 2 Lene Marlin CD-plater
  • 1 Hørselvern
  • 1 CD-spiller
  • 1 ninjadrakt
  • 2 flasker Hansa fatøl

Ta først på deg hørselvern og spill den ene Lene Marlin-platen i hele dens lengde. Dette vil kjede vettet av sofagrisen, og sløve den nok ned til at den ikke er oppmerksom på ditt snikninjaangrep.

Vreng så av deg klærne og tre på deg ninjadrakten. Drikk deretter 1 Hansa fatøl.

Sett på den andre Lene Marlin-platen og gå forsiktig mot sofaen. Uansett hva du gjør, terg for all del ikke grisen! Bruk hammeren og meiselen til å møysommelig fjerne all sofa rundt grisen.

Slå av CD-spilleren. Sofagrisen vil gli ut av komaen, oppdage at sofaen er fjernet med hammer og meisel, grynte, og fly av gårde. Drikk den siste ølen.

Also on FANDOM

Random Wiki