FANDOM

Sydpolkrigen ble startet i 1337 f.kr da en pingvin drepte tre isbjørner i åpent landskap. Deretter invaderte vennene til disse isbjørnene den sentrale pingvinbyen Ek'Amek med maskinpistoler. Slik forsattte det i det private til lederne for isbjørnene ble gale av all krigen, så han spiste den statlige lederen for pingvinene.
Denne krigen har pågått i over 3000 år og det ser ikke ut til at den skal gi seg.

Krigens HistorieEdit

Gjennom flere århundrer har isbjørnene ledet sterkt, men det var inntil pingvinene fikk militærhjelp fra en pingvin på rømmen kalt Jasper. Den eneste muligheten for isbjørnene var å få hjelp fra Yetiene. Yetiene fikk med seg Wookiene under ledelsen av Chewbacca og Yoda. Etter hvert fikk de også hjelp fra enkelte grizzly-leiesoldater. Pingvinene spurte bare om hjelp fra pinnsvinene og elgene under ledelsen av Helge og Bolla Pinnsvin.

Selv om pingvinene hadde et lag fullt av offerdyr hadde de også sterkt militær. Jasper ble valgt til militærleder etter sin store innsats med de store lassene med våpen og de høyt radioaktive stoffene som de hadde fått med seg på sin flukt til Amerika. Etter en velplasert A-bombe ser det ut til at pingvinene vinner, men siden Jasper dør av alder blir det forvirring. På grunn av mangel på leder går pingvinsamfunnet i oppløsning og hjelpen trekker seg tilbake. Etter rundt 150 år uten leder klarer endelig ett individ å samle pingvinene sammen igjen. For å hindre at slikt skulle skje igjen lagde de seg både politiske og militære skoler.

I -94 kom det en politisk melding fra isbjørnene om å slutte fred, men den ble avslått av den nye lederen hos pingvinene, som viste seg å være en rablene gal diktator og pingvinenes svar på Saddam Hussein.

Also on FANDOM

Random Wiki