FANDOM

Forente Tacospisende Nasjoner Edit

Helt siden Eva narret Adam til å ta en bit av den forbudte Tacoen i Edens hage, har tacoen skapt trøbbel og uenighet mellom nasjoner og folkegrupper. Etter at stridighetene hadde fått utløp i både første og andre verdensomspennende Tacokrig, ble organisasjonen Forente Tacospisende Nasjoner (FTN) oprettet. Dette organets viktigste oppgave er å fastsette tacoens tilbehør, rekkefølgen garnituret tilsettes i, samt å overvåke at reglene blir opprettholdt.

Tacoens skyttshelgen Edit

Gram Parson er tacoens hellige skyttshelgen. Sammen med disiplene i hans (bandet "the flying Burritos") reiste han rundt og delte ut tacoer til de sultne i Amerika og Mexico. Da Gram døde en gang på 70-tallet stjal de flyvende Burritoene liket av sin fører, og brandt det i en øde ørken midt i Arizona. De samlet asken etter bålet og blandet det inn i Tacokryddersekkene til Santa Maria (en kjent tacoprodusent, red anm.) På den måten fikk de spredd Gram's ånd utover hele verden. Pepperkvernen de brukte til å samle opp asken på, har nå blitt et hellig og helbredende relikvium. Tacokokker fra hele verden drar på pilegrimsferd med pepperkvernen som mål. Det sies at pepperkvernen gjør deg til en bedre kokk bare ved å berøre den.

right|bottom|frame|Gram Parson hilser sine sultne små

Rekkefølgen man bygger opp en TacoWrap Edit

  1. Wrap (Stor type, de små er for småunger som ikke er tørre bak ørene.
  2. Tacosaus (Det er kun Hot som gjelder. Tacosausen har funksjon som primer mellom wrapen og kjøttdeigen)
  3. Kjøttdeig (Tacokrydderet skal stekes inn i kjøttet, ikke strøs på i ettertid.)
  4. Ost (Osten strøs på det varme kjøttet, og smelter dermed)
  5. Mais/Babymais (Skal være finkuttet! Ingen store biter.)
  6. Løk (Skal være finkuttet! Ingen store biter.)
  7. Paprika (Skal være finkuttet! Ingen store biter.)
  8. Jalapeno (minst tre store biter)
  9. Tomat (Tomaten skal komme sist, slik at den flytende guffa inni tomaten renner ned blandt resten av grønnsakene)
  10. Rømme (En stor dæsj i toppen, og litt mindre lengre ned i tacoen)
  11. Salatblad (Salatbladet skal være helt! Mange synder ved å hakke opp salaten. Dette er helt feil i følge FTN

sine regler. Funksjonen til det hele salatbladet er å skape en pakkning mellom den flytende guffa og eierens hånd.)

Hvordan spise TacoWrap Edit

Wrapen brettes omm i bunnen først, deretter brettes høyre flapp inn mot midten, før vensre flapp tilslutt brettes inn mot midten. Salatlokket skal da stikke opp som en "hals" i "skjorten" som du har brettet. Tacowrapen skal alltid spises fra åpningen og nedover, ikke motsatt vei som endel bergensere tror. Mot slutten skal wrapen "lenses" for overflødig flytende innhold. Dette gjøres ved at man suger på den ene siden av toppen til man hører små surklelyder. Det man oppnår med lensingen er at man slipper at sausen renner ut av wrapen når man setter tennene inn i den for å ta en bit.

Also on FANDOM

Random Wiki