FANDOM

[[Bilde:The_United_Krissdom_of_Mikalia_flagg.png|thumb|Nasjonalflagget til UKM. Flagget er sterkt inspirert av en kjent epleprodusent.]] The United Krissdom of Mikalia (UKM) er et selvstendlig øyland, et helt land på en øy. Landet er kjent for å ha verdens største Paintball-arena, og være totalt miljøvennlig.

Historie Edit

Øyen ble grunnlagt av Kriss-André Jacobsen, Mikal Gismervik og Morten Sæther i 2007. Landet ble inspirert av øysamfunnet Sealand, en gammel plattform i engelskhavet. Øyen har en av verdens største paintball-arenaer, og er verdens mest miljøvennlige land.

Styret Edit

Landet er styrt av Keiser Kriss den 2. i 3. og landet er derfor et keiserdømme. Landet styres med jernhånd, men er samtidig et av verdens beste land å bo i. I tilleg er det bestemt at landets inbyggere kun har lov til å bruke Mac (windowsbrukere får streng straff). Ellers er Keiser Kriss den 2. i 3. en godt likt fyr i Mikalia.

Diverse annet Edit

Landets religion er naturligvis Krisstendom, og nasjonalsjokolade er Krisspo. Disse tingene er sterkt inspirert av den høyt elskede keiseren, så da er det ikke så unaturlig at landets kjøretøyer er KrissMobiles, biler bygget på sykler for å være miljøvennlig. Paintball-arenaen er på ca. halve øyen, og kan leies for en rimelig rente til turister som leier hotellrom på landets eneste hotell. Eneste butikk på øyen er Rimi1000, som har et stort utvalg av sjokolademelk. Landets faste borgere, Keiser Kriss den 2. i 3., Økonomiminister Morten Sæther og Utenriksminister Mikal Gismervik bor i hver sin villa på østsiden av øyen, mens paintballarenaen er på vestsiden.

Krisstendommen går ut på å hylle Keiser Kriss den 2. i 3. dagen lang, og er den best populære religionen på øyen. Grandiosa er landets nasjonalrett Krissk er språket i landet, som er tilnærmest nøyaktig likt bergensk.

Økonomi Edit

Landet har en egen økonomi, bestående av Bønder (50 øre), Lakeier (1 kr), Høvdinger(100 kr) og Gærninger (1000 kr). Pengesystemet styres av økonomiministeren.

Also on FANDOM

Random Wiki