FANDOM

Tofte er ett vakkert sted :D

Stedet blir gjerne omtalt som buskeruds perle. På Tofte skinner solen og det er stort sett blide mennesker der. Andre som ikke har vært på Tofte har hørt mye rart om stedet, men når de først tar turen dit blir de overbevist over hvilken flott plass dette er. De andre stedene på hurum har ingen ting å stille opp med, tofte er vestkanten av hurum. Det lokale fotballaget er desverre oppløst, men hvis de blir utfordret til en kamp stiller de gjerne opp. For dette er virkelig Toftes hall of fame.

Verdens navle Edit

Befolkningen i Tofte tror selv at de befinner seg i verdens navle. De har kino, bensinstasjon, kebabsjappe, to "utesteder"(som akkurat har skiftet eier (igjen), og som nylig har fått tilbake sjenkeløyvet), og felles toalettanlegg (Fabbrikken). Derfor tror de at Tofte er stedet å være. Det de ikke forstår er at alle disse bekvemlighetene er plassert ut for å dempe nysgjerrigheten på omverdenen. Dermed kan man holde den enkle toftebeboer i Tofte under dens hele livsløp. DET ER VERDENS NAVLE! hehehe...*

*=skrevet av en lokal helt. (beviset på at alt som står her er sant! (red.anm))

Bensinstasjonen Edit

At bensinstasjonen overlever på Tofte der det knapt finnes noen som kjører lengre en to mil i måneden, kan kun takkes fabbrikken. Hver gang de tilfeldigvis har hatt et "sotutslipp", spanderer fabbrikken vask av alle bilene som har fått sotlag på seg. Dette gjør innehaveren gode penger på, og alle er glade for å få rene biler. Det faktum at de selv puster inn soten som er sterk nok til å etse bort lakken på bilene bryr ingen seg om.

"Pøbbene" Edit

Breiangen og Smalangen heter disse to utestedene som Tofte har å tilby. Der vi har fått en herlig daglig drifter som holder oppe nesten hver dag. Her er det bare å komme for å nyte noen edle dråper på deres terrasse mens man skuer utover oslofjorden.

Fabrikken Edit

Tofte er sterkt preget av den lokale fabrikken (på det lokale språket "fabbrikken"), som offisielt produserer cellulose. Om den egentlig produserer masseødeleggelsesvåpen nekter fabrikkens ledelse å svare på. Hva de gjør er ikke så vanskelig å tenke seg ut i fra drittlukten. Alle gutter på Tofte tvinges til å skrive under på en livstidskontrakt med fabrikken når de er 7 år. Gjennomsnittslønnen ligger på rundt 50 mark i måneden. Dyret, ikke valutaen. De smarte bruker lønna si på fiskekort (49 mark pr mnd) og fisker ørret på Langevann, mens de late deler opp marken slik at den rekker til neste lønning. Da man verken har hørt om ferier, syketilbud, permisjon eller helg på Tofte, tjener fabrikkens eiere, det store onde konsernet [navn sensurert av myndighetene] masse masse penger.[[Kategori:Her bor og trives vi som fisken i havet. Tofte er for de "innfødte" et kjært og spennende sted. Lokalhistorien er full av personligheter som har hat sitt virke innen ulike næringer. Ja, for det var næringer utenom "Fabbrikken". Det er gledelig å oppleve at næringslivet på Tofte er i ferd med å ta seg opp igjen. Det sørgelige avsnittet er utelivet etter kl 20.00. Her er det ingen som har klart å drive som Haldis og Klyvern. Tofte sommerstid er et paradis med Skjæra og Apoteker`n. Kom å se med egne øyne, det syder med folk. ]]

Also on FANDOM

Random Wiki