Fandom

Ikkjepedia

Trondheim

1 158pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

Trondheim er Norges tredje største by, ble grunnlagt av Neil Armstrong i 1969 (se månelandings-konspirasjonsteori) og er relativt isolert fra resten av landet.

Befolkning og språk Edit

Urbefolkningen i Trondheim kalles Trøndere. De snakker et meget vakkert språk, kalt trøndersk. Trøndersk er et språk som er basert på diverse regler.

1. Det må inneholde minst 7 æ'er i hver setning.

2. Setningen skal sies med en "brummende" baktone.

3. Setningen ender alltid med uttrykket "sjø'", som vi tror refererer til det norske utrryket "hopp i havet din lille jypling", der "sjø" er et annet ord for havet.

En vanlig trønder kjennetegnes ved disse trekkene:

- Stor bart (uansett kjønn)

- Skinnvest

- Blå slitte jeans

- Ekstrem hårvekst (untatt på hodet som bærer preg av hentesveis)

- Klogger og raggsokker på beina

- snus (helst general)

Hvis du kjenner noen som har noen av disse "symptomene", tilkall snarest en veteriner(!) og be om avlivning. Det vil være lurt å finne dekning og verne om all snus, sprit, verdisaker og barn (i den rekkefølgen).

MEN FOR DET SÅ ER TRONDHEIM DEN BESTE BYEN Å BO I..

Nasjonalrett Edit

Karsk er en rett bestående av nedkjølt alkohol (helst over 2-3 dager), brukt snus (spare på krona) og hjemmebrent. Skal helst inntas i bakrus grunnet forferdelig smak. Trøndere inntar denne retten 10-20 ganger daglig. mange er alkoholikere

Kultur Edit

Trondheims eneste kulturhus heter Lerkendal. Annenhver helg samles de forskjellige stammene i lokabefolkningen på tribunene for å skrike uforståelige tilrop til tilreisende idrettslag. Ritualets hensikt er fremdeles ukjent for omverdenen og sees på med fasinasjon fra alle landets mentale institusjoner. Byen har også en eksentrisk stank av råtten fisk som møter deg allerede 1 mil fra bygrensen. Gassmaske, biodrakt og hagle (m/masse ammunisjon) er minstekrav for å få krysse inn i bygrensen. Man må også ha trønderpass (en pantelapp på minst 1000 kr med egen eller falsk underskrift fra en høytstående profil i nærmiljøet, som for eksempel en fisker, voldtektsmann eller flaskepanter klasse A) for å komme inn i byen.

Sigarett.jpeg

Sigarett. Deles ut til barn ved fødselen for å gi dem grunnlag for en fin trødnersk dialekt.

Industri Edit

halle byen er alkoholiker di pisser på gaten

Utdanning Edit

Det går rykter om at Bjarnulf Karskgut tok brevkurs i konvoluttlukking. Dessverre klarte han aldri å svare på det første brevet. Ellers har det ikke funnet sted noen form for organisert læring i byen.

Før VM gikk av stabelen i Trondheim i 1997, ble det satt i gang et massivt prosjekt hvor samtlige av byens befolkning ble sent på dressurkurs for å unngå pinlige situasjoner overfor tilreisende. Prosjektet ble imidlertid erklært en flopp på grunn av belønningssystemet det opererte etter: det viste seg at den eneste belønningsformen som motiverte var karsk i store kvanta, men etter inngående undersøkelse viste det seg at nettopp karsken i seg selv var med på å forsterke trønderskheten. Prosjektet ble øyeblikkelig kassert, og trønderne ble i stedet plassert på Dora for oppbevaring under hele VM. I underkant av 160.000 skuespillere ble i stedet leid inn for å spille rollene som langt mer rosemalte trøndere gjennom hele mesterskapet. Per dags dato er sannheten om denne landsdelen og dens virkelige befolkning lite kjent utenfor landegrensene.

Det ble i 2004 foretatt en nasjonal IQ test på NRK. Landsdelen Trøndelag fikk et sammenlagt resultat på 2. Ingen i landsdelen klarte å besvare testen, men de fikk trøstepoeng for at hele 4 husholdninger hadde klart å skru tv apparatet på.

Kriminalitet og lovverkEdit

For oversikt over kriminelle i Trondheim, se folkeregisteret for byen.

Klima Edit

Trondheim har en gjennomsnittstemperatur på 120 grader celcius. Noen hevder derfor at dette er bevis på at Trondheim faktisk er plassen beskrevet i Bibelen som Helvete. Dette avkreftes fra flere hold, ettersom beskrivelsen i Bibelen ikke er så gale som byens faktiske tilstand. Samtidig er det mye som peker på at de to stedene har en viss tilknytning til hverandre, da det er mulig å følge E6 et stykke nordover fra Trondheim og dermed reise straight to Hell. Veien er ofte høyt trafikkert av begravelsesbiler, i og med at det er dit alle trøndere kommer når de dør.

Nyere forskning gir noe svar på den høye temperaturen. De første 89 gradene stammer nemmelig fra alle hjemmebrentsapparatene som florerer i Trondheim og områdene rundt. De resterende 31 gradene kommer antagelig fra alle de fulle trønderene som rølper seg svette til musikken fra DDE og Åge Aleksandersen.

Artikkel på trønderskEdit

Tr'heim e' itsj braaa sjø'! KOR E KARSKEN MIN, SJØ!? *host host* ÅåÅÅÅ Roooosenborg, åå rooosenborg e tr'heim foballj lagj, sjø! [[Filpeikar:Filpeikar:Døme.ogg[[Filpeikar:Filpeikar:Døme.ogg[[Filpeikar:Filpeikar:Døme.ogg]]]]]]

Also on Fandom

Random Wiki