FANDOM

Tuborg er en vellkjent landeplage blandt mange bar og resturant eiere over hele landet. Det er en eldgammel Norønsk drikk som er bundet opp med mange gamle tradisjoner!

Ordet Tuborg stammer opprindelig fra ordene Tu som betyr 2 på Engelsk eller jakt på Russisk og Borg som er det substanske adjektivet til castel eller festning.

Disse 2 ordene ble forenet under den store Norønske pilgrimsferden til Borge i Lofoten i år 347 e.kf som ble ledet av Vlademir Putin og Pave Kjell Magne Bondevik. Her bodde hele pilgrimsfølge på Ali Alh Sherap Five Star Rorbu Resourt på Eggum helt fram til den sjebnes svangre kvelden 24 Desember år 347.

Under juletreet som var pyntet med tang å tare, sei å sild, samt en lysende julestjerne oppsats i toppen laget av lokalproduserte radioktive urter fra Åland gård en pistol innepakket i en brukt trekiste merket Lofotprodukter.

Denne hadde en merkelapp: Til Putin fra din rike onkel i Amerika George Bush.

Putin åpnet pakken å ble kjmpeglad for pistolen og ville leke Russian Roulett med Kjell Magne.

Kjell Magne sa han måtte på do og rømte til borga på Eggum, etter en stund fattet Putin Ugler i mosen å begyte å jakte på Kjell Magne i Borga. Han ble raskt funnet gråtene med en flaske øl i handen og fikk som straff 15 nådeskudd i tekstiklene, flådd levende og hengt på tørrfisk jeldene til tørk før han ble solgt til Italia som tørrfisk type Bremer neste sommer.

Denne berømte ølla som Kjell hadde i hånden når han ble funnet er senere blitt kjent som TuBorg øl ut fra di to ordene Tu som betyr jakt på Russisk og Borg hvor Kjell Magne gjemte seg.

I følge 3 hands øyenvitne beretning skal Putin ha ropt til Kjell Magne i det han Gikk ut døra.

Hey, where are you going? TuBorg svarte Kjell Magne med en lumsk og iskald stemme.

Dette er en direkte oversettelse fra den greske Philosofen Platos sin beskrivelse av TuBorg og er sendere blitt bekreftet av kjente eventyrforfattere som Ari Behn, Sigrid Undsett og Guri Ingebriksen.

Also on FANDOM

Random Wiki