FANDOM

Det siste tiåret har den verdenskjente bilen limousin vært en stor hit i Norge. Den ble først kjent i hollywood; der også kalt "Celebrity freight" oversatt; '"kjendisfrakter'n" .

Men stadig har utleie av limousin vært et stort problem innenfor landets grenser. Den blir ofte brukt i forbindelser med julebord, eksklusive fester og avsluttningsball.

Stadige problemer oppsto da de bestemte seg for å innføre røykmaskiner i limousinene. Dette har skapt stor frykt blandt foreldre. Pågrunn av flere dødsfall ved røykforgiftning, eksplosjoner og innhalerings inviklinger, har staten ansett røykmaskin i limousiner som forbudt. dette ble inført i straffeloven i 2001. Likevel er det èn limousin i norge politiet og kripos aldri har funnet. den såkalte mystiske "Røykmannen" har vært på fære i hele landet og leier ut billig limousin til unge piker rundt 15års alderen.

Han har ikke blitt hørt noe fra de siste årene, men politiet regner med at han har slått seg til ro. Limousiner har aldri blitt stanset, pågrunn av en paragraf i straffeloven som sier; "Ved håndtering av foretninger og andre uengåelige oppstendigheter er ekslusive biler påbudt om nødvendig".

Men om du så vil leie limousin er det veldig enkelt idag. alt du trenger å gjøre er å booke ved å enkelt, sende en mail, eller ringe et telefonummer.

Also on FANDOM

Random Wiki