FANDOM

VADSØ Edit

Vadsø er hovedstaden i finnmark, dette er omtrent det eneste vadsø er. Vadsø har ingen industri og ingen verdiskapning. Tradisjonelt har vadsø vært en plass hvor staten har satt vekk sin virksomhet som de må gjemme vekk i distriktene, fortrinnsvis fordi staten er en vernet bedrift med mange alkoholikere. Vadsø er et utmerket sted å gjemme vekk statsansatte med alkoholproblem som ikke kan brukes til annet enn å klø seg en viss plass. Vadsø har omtrent 6000 innbyggere, men ingen rein som mange tror. Det er ca 4000 innbyggere som er uføretrygdet, de resterende 2000 går på attføring.

VADSØ KOMMUNE Kommuneadministrasjonen styres av en gjeng korrupte luringer som mer enn en gang har blitt avslørt av riksrevisjonen. Dette er årsaken til at kommuen er under statlig økonomistyring.

SEVERDIGHETER I Vadsø finnes det noen falleferdige bygninger fra begynnelsen av 1900-tallet hvor noen tror det har bodd en finsk innvandrer, populært kalt kvæn. Hvis du liker å se råtten plank er dette stedet å besøke.

Luftskipsmasta er Vadsøs stolthet, denne kan brukes som ankringsplass for luftskip dersom du er kreativ i måten du besøker Vadsø på.

Sildojlefabrikken er rester av svunnen tid når Vadsø en gang klarte å produsere noe, denne ble så klart nedlagt på 80 tallet når innbyggerne oppdaget mulighetene for trygd. Hvorfor jobbe når man kan få lønn for å gå hjemme og trø?

TRANSPORT Mulighetene for å besøke Vadsø er mange. Vadsø har egen flyplass som i snitt klarer å holde rullebanen åpen 2 timer i året. Resten av året er den stengt grunnet vær, vind og sykemeldinger.

Vadsø har også anløp for hurtigruta. Denne skal i teorien besøke vadsø hver dag kl. 0800. Da sover byen og det er ikke stort å se på. Som regel må hurtigruta hopper over anløpet i Vadsø for å ta inn tapt tid.

Du kan ta buss til Vadsø, det går en buss 26 juni kl. 1235 fra Nesseby. Det er den årlige bussforbindelsen. Sist gang den gikk var i 1976, siden den gang har buss sjåføren vært uføretrygdet.

Luftskip, en utmerket måte å komme til Vadsø på, har til og med egen luftskipsmast.

VALUTA I Vadsø kan man betale med tt-kort, resepter og utvidet åpningstid på polet

KJENTE PERSONLIGHETER FRA VADSØ Tidligere Oslo-biskop Gunnar Stålset Tidligere nestformann i FrP Tor-Mikkel Wara Fotballspiller Sigurd Rusfeldt Fotballspiller Morten Gamst Pedersen Programleder i Tv2 Leikvoll Det ryktes at Lars Bohinen også har aner fra Vadsø Skuespiller Rène Zelvegger fra Ekkerøy

jei

Also on FANDOM

Random Wiki