FANDOM

Vietnamkrigen er en av tidenes største konflikter. Konflikten var mellom de amerikanske kapitaliststyrkene og de unix-vennlige nord-vietnameserne.

Krigen startet i 1965 da nord-vietnameserne nektet å kjøpe Windows Vista av USA. Selv om sør-Vietnam brukte Microsoft, var Nord-Vietnameserne Linux-vennlige. Bill Gates, presidenten i USA, gikk da til krig mot Nord-Vietnam, støttet av Sør-Vietnam.

Krigen begynner

Krigen startet med at USA sendte store mengder spesialsoldater utstyrt med det nye hemmelige våpenet Windows XP. Mange var også utstyrt med Windows ME. De gjorde stor skade på Nord-Vietnameserne. Amerikanerne sto også bak mange grusomme krigsforbrytelser, blant annet tvang de lokalbefolkningen i Vietnam til å bruke IE. Men i tilleg til den Nord-Vietnamske hæren møtte de også stor motstand fra Viet Cong. Viet Cong soldatene hadde sverget å heller dø enn å bruke Windows og ville kjempe til døden for å hindre Windows i å overta Vietnam. Viet Congs leder var den, beryktede Huy Hoang Duc. Under Huys ledelse klarte Viet Cong etter hvert å drive amerikanerne tilbake. Huy dro hjem for å spille WoW..

Also on FANDOM

Random Wiki