FANDOM

Volenia er en liten øygruppe på vestkanten av Norge. Selv om hovedøyen er ganske stor har den enda ikke blitt kartlagt på europa eller verdenskart.

right|thumb|200px|Ett kart med hvor Volenia antas å være.

Historie Edit

Volenia var en gang i tiden en del av Norge, men etter vulkanutbrudd rundt 2000 f.Kr ble den delt opp fra fastlandet og gled lenger ut i Norskehavet. Der oppdaget øyboerne Færøyene og tok øyen under sitt land. Men siden det var så få av Volene der ble den navngitt av irske munker som kom noen tusen år senere.

Da Harald Hårfagre prøvde å samle Norge til ett rike, ble han eid skikkelig av Volene som fikk jagd vekk Hårfagres hær. Men øyboerne på Færøyene, som ikke hadde like kraftig hær, ble underlagt Norge.

Politikk Edit

Volenia har i mange tider blitt styrt av ett demokratisk system som avtok i ca. 824 f.kr. Systemet gikk ut på at valgkandiatene slo seg i hodet med en stein. De som får kraftigst hjerneskade uten å omkomme blir den nye lederen, dette blir valgt ut av ett dommerpanel som består av 19 normale mennesker som skiftes ut hver gang. Denne prossesen ble gjennomgått en gang vært 5 år og regnes som en av de første formene for demokratisk styre.

Økonomi Edit

Økonomisk sett lå Volenia høyt oppe i tidlig alder. Volene hadde mer tekniske kunnskaper en kineserne og masse oppdagertrang som europeere flest. Derfor klarte de å skaffe seg kunnskaper fra alle deler av verden før britene skjønte at det fantes noe utenfor den lille øyen dems.

Myntenhet Edit

Rupi var orginalt myntenheten i Volenia, men dette skiftet da inderne begynte å herme, da skiftet de til Reno(VoR) med en kurs på 10 Rupi = 1 Reno. En reno deles inn i 100 Vero.

Kultur Edit

Volene har alltid hatt masse bra lagde bygninger og plasser. De var gode håndtverkere og hadde masse universalgenier. Det antas at Leonardo da Vinci opinnelig kom fra Volenia.

Lunatica Edit

En av de mest kjente byggningene i Volenia er månetemplet Lunatica som ble laget til ære for månen i år 1217 f. kr. Den er laget i en stil som kan ligne på gresk men er eldre. Den har måner festet masse steder og har lys som viser hvilken fase månen er i akkurat nå. Volene feirer også en stor månefestival ved dette tempelet. Det er den største høytiden de har gjennom året og blir æret av alle, spesielt skolebarn som for ferie rundt tiden hvor festivalen feires. Her feirer de også ulvene.

Se også Edit

Also on FANDOM

Random Wiki